ابنسینا، حسین بن عبدالله. 1363. المبدأ و المعاد. تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی دانشگاه مکگیل با همکاری دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. 1387. النجاة من الغرق فی بحر الضلالات. ویرایش و دیباچۀ محمدتقی دانشپژوه. تهران: مؤسسۀ انتشارات و چاپ دانشگاه تهران.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. 1404 ق. التعلیقات. تحقیق عبدالرحمن بدوی. قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. 1413 ق. الإشارات و التنبیهات مع شرح نصیرالدین الطوسی. تحقیق سلیمان دنیا. ج. 1، 3، 4. بیروت: مؤسسة النعمان.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. 1430 ق. الشفاء. تحقیق الأب قنواتی و سعید زاید. ج. 1، 9. قم: ذوی القربی.
ابنسینا، حسین بن عبدالله. بیتا. «الرسالة العرشیة فی التوحید و صفاته». در رسائل ابنسینا. قم: بیدار.
اعرجی، سید عمیدالدین ابوعبدالله عبدالمطلب بن مجدالدین. 1381. إشراق اللاهوت فی نقد شرح الیاقوت. تحقیق علیاکبر ضیایی. تهران: میراث مکتوب.
ایمانپور، منصور. 1385. «کاملیت جهان موجود و مسئلۀ شر در اندیشۀ ابنسینا و ملاصدرا». نشریۀ دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز 199.
پورمحمدی، نعیمه. 1399 . «مقدمه» در دربارۀ شر، ترجمۀ مقالات برگزیده در فلسفه و الهیات شر، ج. ۱، به سرپرستی نعیمه پورمحمدی. قم: طه.
دغیم، سمیح. 2002. موسوعة مصطلحات الأشعری و قاضی عبدالجبار. بیروت: مکتبة لبنان ناشرون.
رازی، محمد بن زکریا. 2005. «من کتاب اللذة». در رسائل فلسفیة. تحقیق پل کراوس. دمشق: بدایات.
سالم، مریم. 1400. «مواجهۀ فلسفی عرفانی ابنسینا و ملاصدرا با مسئلۀ شر». اندیشۀ فلسفی 4.
سلطانالقرایی، خلیل، سید حسین آتشی و زهرا علمی. 1390. «بررسی و مقایسۀ شر از دیدگاه آگوستین و ابنسینا». پژوهشهای فلسفی 9.
سید مرتضی، علی بن حسین موسوی. 1411 ق. الذخیرة فی علم الکلام. تحقیق احمد حسینی. قم: مؤسسۀ نشر اسلامی وابسته به جامعۀ مدرسین حوزۀ علمیه.
شیخ مفید، محمد بن نعمان. 1381. الملخّص فی أصول الدین. تحقیق محمدرضا انصاری قمی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی و کتابخانۀ مجلس شورای اسلامی.
شیخ مفید، محمد بن نعمان. 1413 ق-الف. أوائل المقالات. تحقیق ابراهیم انصاری. قم: کنگرۀ جهانی هزارۀ شیخ مفید.
شیخ مفید، محمد بن نعمان. 1413 ق-ب. مسألة فی الإرادة. قم: کنگرۀ جهانی هزارۀ شیخ مفید.
صادقزاده قمصری، فاطمه. 1389. «نظام احسن و مسئلۀ شرور در فلسفۀ ابنسینا». حکمت سینوی (مشکوة النور) 43.
طوسی، خواجه نصیرالدین. 1407 ق. تجرید الاعتقاد. تحقیق محمدجواد حسینی جلالی. قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی.
عبدالجبار، قاضی. 1962. المغنی فی أبواب التوحید و العدل. تحقیق محمود محمد قاسم، محمد سقا و دیگران. ج. 4، 1/6، 12، 14. قاهره: الدار المصریة.
عروتی موفق، اکبر، و ابوالقاسم اسدی. 1385. «نظام احسن از دیدگاه لایبنیتس و ابنسینا». اندیشۀ دینی 21.
علامه حلی، ابومنصور حسن بن مطهر. 1363. أنوار الملکوت فی شرح الیاقوت. تحقیق محمد نجمی زنجانی. قم: انتشارات رضی و انتشارات بیدار.
علامه حلی، ابومنصور حسن بن مطهر. 1386. معارج الفهم فی شرح النظم. قم: دلیل ما.
علامه حلی، ابومنصور حسن بن مطهر. 1415 ق. مناهج الیقین فی أصول الدین. تحقیق یعقوب جعفری مراغی. تهران: دار الأسوة.
علامه حلی، ابومنصور حسن بن مطهر. 1426 ق. تسلیک النفس إلی حظیره القدس. تحقیق فاطمه رمضانی. قم: مؤسسۀ امام صادق (ع).
کراوس، پل. 1371 . «مقدمه». در السیرة الفلسفیة، نوشته محمد بن زکریا رازی، تصحیح و مقدمۀ پل کراوس، ترجمۀ عباس اقبال. تهران: انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی.
مانکدیم، قوامالدین. 2001. شرح الأصول الخمسة. تعلیقۀ احمد بن حسین بن أبیهاشم. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
محمدرضایی، محمد، و حسین رهنمایی. 1391. «پاسخ ابنسینا به پارادوکس عنایت الهی و وجود شر در عالم». کلام اسلامی 83.
ملاحمی خوارزمی، رکنالدین محمود بن محمد. 1387. تحفة المتکلمین فی الرد علی الفلاسفة. تحقیق و مقدمۀ حسن انصاری و ویلفرد مادلونگ. تهران و برلین: مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران و مؤسسۀ مطالعات اسلامی دانشگاه آزاد برلین.
نصری، عبدالله، و مجتبی اعتمادینیا. 1392. «صورتبندیهای مسئلۀ شر در آثار فیلسوفان مسلمان با تکیه بر آرای فارابی، ابنسینا، سهروردی و ملاصدرا». آموزههای فلسفۀ اسلامی 12.
نوبختی، ابراهیم بن نوبخت. 1413 ق. الیاقوت فی علم الکلام. تحقیق و مقدمۀ علیاکبر ضیائی. قم: کتابخانۀ عمومی آیتاللّه العظمی مرعشی نجفی.