آربری، آرتور جان (1372)، عقل و وحی از نظر متفکّران اسلامی، ترجمة حسن جوادی، تهران: امیر کبیر، چاپ دوم.
ابراهیمی دینانی، غلامحسین (1376)، ماجرای فکر فلسفی در جهان اسلام، تهران: طرح نو، ج1.
ابن ابیجمهور الاحسائی، محمد بن علی (1405)، عوالی اللئالی العزیزیة فی الاحادیث الدینیّة، تحقیق مجتبی العراقی، قم: مطبعة سیدالشهداء، ج4.
ابنحبان، محمد (1414)، صحیح ابنحبان، بترتیب ابنبلبان، تحقیق شعیب الارنؤوط، بیروت: مؤسسة الرسالة، الطبعة الثانیة، ج1.
ابنرشد، ابوالولید محمد (1997)، فصل المقال فی تقریر ما بین الشریعة و الحکمة من الاتّصال، تحقیق محمد عابد الجابری، بیروت: مرکز دراسات الوحدة العربیة.
ابنعساکر، علی بن الحسن (1421)، تاریخ دمشق الکبیر، تحقیق علی عاشور الجنوبی، بیروت: دار احیاء التراث العربی، ج45.
ابونعیم الاصبهانی، احمد بن عبدالله (1407)، حلیة الاولیاء و طبقات الاصفیاء، بیروت: دار الکتاب العربی، الطبعة الخامسة، ج1.
ابویعلی الموصلی، احمد بن علی (1407)، مسند ابییعلی، تحقیق حسین سلیم اسد، دمشق: دار المأمون للتراث، ج9. (در نرمافزار مکتبة اهلالبیت)
استیور، دان. آر (1380)، فلسفة زبان دینی، ترجمة حسین نوروزی، تبریز: مؤسسة تحقیقاتی علوم انسانی.
الایجی، عضدالدین (بیتا)، المواقف فی علم الکلام، بیروت: عالم الکتب.
التوحیدی، ابوحیان (بیتا)، الامتاع و المؤانسة، تصحیح احمد امین و احمد الزین، قم: منشورات الشریف الرضی، ج2.
پترسون، مایکل و دیگران (1379)، عقل و اعتقاد دینی، ترجمة احمد نراقی و ابراهیم سلطانی، تهران: طرح نو، چاپ سوم.
جوادی آملی، عبدالله (1378)، تسنیم، قم: اسراء، ج3.
الخضیری، زینب محمود، (1985)، اثر ابنرشد فی فلسفة العصور الوسطی، بیروت: دار التنویر، الطبعة الثانیة.
روزنتال، م. و ب. یودین (2006)، الموسوعة الفلسفیة، ترجمة سمیر کرم، بیروت: دار الطلیعة، الطبعة الثانیة.
ژیلسون، اتین (1371)، عقل و وحی در قرون وسطی، ترجمة شهرام پازوکی، تهران: مؤسسة مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
السیوطی، جلالالدین (1416)، الاتقان فی علوم القرآن، تحقیق مصطفی دیب البغا، بیروت و دمشق: دار ابنکثیر، الطبعة الثالثة، ج2.
شریفی، احمدحسین (1387)، معیار ثبوتی صدق قضایا، قم: مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
همو و یوسفیان، حسن (1386)، عقل و وحی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی، چاپ پنجم.
الطباطبائی، محمدحسین (1393)، المیزان فی تفسیر القرآن، قم: مؤسسة اسماعیلیان، الطبعة الثالثة، ج3.
الطبرانی، سلیمان بن احمد (1406)، المعجم الکبیر، تحقیق حمدی عبدالمجید السلفی، بیروت: دار احیاء التراث العربی، الطبعة الثانیة، ج10.
الطبلاوی، محمود سعد (1409)، موقف ابنتیمیة من فلسفة ابنرشد، مصر: مطبعة الامانة.
غزالی، محمد (1361)، کیمیای سعادت، با مقدمة محمد عباسی، تهران: انتشارات طلوع و زرین.
الکلینی، محمد بن یعقوب (بیتا)، الکافی، تهران: دار الکتب الاسلامیه، 4 مجلّد.
مصباح یزدی، محمدتقی (1367)، معارف قرآن (خداشناسی، کیهانشناسی، انسانشناسی)، قم: مؤسسة در راه حقّ.
مولوی، جلالالدین محمد (1375)، مثنوی معنوی، تصحیح قوامالدین خرّمشاهی، تهران: انتشارات ناهید.
هات، جان. اف (1382)، علم و دین از تعارض تا گفتوگو، ترجمة بتول نجفی، قم: طه.
هاک، سوزان (1382)، فلسفة منطق، ترجمة محمدعلی حجتی، قم: طه.
الهیثمی، نورالدین علی بن ابیبکر (1967)، مجمع الزوائد و منبع الفوائد، بیروت: دار الکتاب، الطبعة الثانیة، ج7.
هیک، جان (1376)، فلسفة دین، ترجمة بهزاد سالکی، تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
یثربی، سیدیحیی (1366)، فلسفة عرفان، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
Aquinas, Thomas (2006), Summa Theologiæ (Latin text and English translation), Cambridge: Cambridge University Press, vol. 1.
Barbour, Ian (1991), Religion in an Age of Science, New York: HarperCollins Publishers.
Copleston, Frederick (1985), A History of Philosophy, New York & London: Doubleday, vol. 2.
Lewis, H. D (1965), Philosophy of Religion, London: The English University Press.
Marenbon, John (1987), Later Medieval Philosophy, London & New York: Routledge & Kegan Paul.
McInerny, Ralph (1993), Aquinas Against the Averroist: On There Being Only One Intellect, USA: Purdue University Press.
Pine, Martin (1973): “Double Truth”, Dictionary of the History of Ideas, Philip P. Wiener (ed.), New York: Scribeners, vol. 2.
Zedler, B. H, “Double Truth, Theory of”: New Catholic Encyclopedia, vol. 4.